Délka života
Není známa. Dá se ale předpokládat, že podobně jako u elfů a trpaslíků půjde o stovky let.
Charakteristika
Gnómové jsou považováni za nejstarší rasu obývající sever Kontinentu. Po příchodu ostatních se stáhli do ústraní a v současnosti se s nimi mimo lokality jejich reliktního výskytu potkáte jen vzácně.
Jsou podobně vysocí jako trpaslíci či hobité. S trpaslíky sdílejí stejnou houževnatost a schopnost vidět dobře v šeru. Od výše zmiňovaných se odlišují především typickými dlouhými nosy, protáhlými tvářemi a drobnější, štíhlejší stavbou těla. Mají zašpičatělé uši i zuby a opravdu citlivý čich.
Celá rasa je do značné míry zahalena tajemstvím, ale je o nich známo alespoň následující: ovládají velmi pokročilé technologie a milují mechanické vynálezy. Jde o výborné řemeslníky, alchymisty, kováře a metalurgy. Jejich gwyhiry jsou považovány za nejlepší meče na světě.
Výskyt
Pro život mezi lidmi se rozhodne většinou jen pár jednotlivců, větší společenství se nacházejí v ústraní od lidí:
- Makaham – zde žijí společně v harmonii s trpaslíky. Většinou do chvíle, než trpaslíkům dojde trpělivost s jejich experimentováním. To pak v sudu nebohého gnóma pošlou do údolí.
- pohoří Tir Tochair
- opuštěné podzemní město pod dnešním Mariborem – zde žijí celkem odtrženi od vnějšího světa.
V lidských městech je lze často najít jako klenotníky. Výjimečně se najdou případy, kdy skončí na ulici nebo v řadách Scoia’tael.
Vztahy s jinými rasami
Většinou dobré. Nejpřátelštější vztahy mají s trpaslíky. Tvrdí se, že jim dodávají technické plány, které pak trpaslíci ve svých hutích a dílnách proměňují ve skutečnost.
Pokud chcete znát více podrobností o aktuálním dění a vývoji politiky, doporučujeme navštívit přehled vývoje na fóru, oslovit ostatní hráče na našem discordu nebo případně navštívit zaklínačskou wiki.
Magie
Magické nadání není u tohoto druhu nemožné, je však nesmírně vzácné. Čím přesně to je, nebylo dosud objasněno.
Hratelná povolání:
kněz, obyvatel, čaroděj (vzácně, povoleno jen dlouhodobým hráčům)