Jak na psaní žádosti o Quest (Q)
Pokud už jste dostatečně ostřílení na to, že si troufnete sami něco vypravěčovat a máte nějaký nápad, který se hodí do světa Zaklínače, a chtěli byste se o tuto ideu podělit i s ostatními hráči tím, že jim připravíte skvělou zábavu, kterou budete vést jen a jen vy, potom jsou pro vás questy jako dělané.
Následující formulář slouží jako vzor pro založení nového Questu. Každý nový Quest je potřeba upravit do formátu tohoto formuláře a poslat Vedení na schválení pomocí Žádostí (druh žádosti: quest). Hráči, kteří chtějí vést Quest musí vždy projít schvalovacím procesem, zatímco u ověřených Vypravěčů, Moderátorů a Adminů to není třeba. Quest vedený hráčem, který není vypravěč, ukončuje vždy admin nebo moderátor (rozdání bodů a zamčení tématu). Ohlídejte si také prosím, aby byli přihlašovaní hráči se svými postavami maximálně ve třech questech najednou, včetně toho vašeho.
Následující formulář slouží jako vzor pro založení nového Questu. Každý nový Quest je potřeba upravit do formátu tohoto formuláře a poslat Vedení na schválení pomocí Žádostí (druh žádosti: quest). Hráči, kteří chtějí vést Quest musí vždy projít schvalovacím procesem, zatímco u ověřených Vypravěčů, Moderátorů a Adminů to není třeba. Quest vedený hráčem, který není vypravěč, ukončuje vždy admin nebo moderátor (rozdání bodů a zamčení tématu). Ohlídejte si také prosím, aby byli přihlašovaní hráči se svými postavami maximálně ve třech questech najednou, včetně toho vašeho.
Povinné položky:
Krátký a výstižný název pro váš úkol. Snažte se v názvu i v popisku questu vyhnout neopatrnému prozrazení zápletky. I když půjde o banální quest, jehož smyslem je prostě a jednoduše to, že se hrdinové vydali zabít pár topivců, je škoda prozradit celou pointu nazváním questu "Výprava na topivce". Můžete klidně popustit uzdu fantazii a nazvat úkol třeba "Příšera z hlubin".(Nebo klidně taky "Co to bublá v latríně" :)
Rozsah a tempo:
Odhadněte, o jak rozsáhlý Quest se jedná - zda má jednoduchou či složitou zápletku, jestli chcete aby trval měsíc, nebo třeba tři a také jaké tempo příspěvků očekáváte od svých hráčů. Prosím, berte na vědomí, že statisticky questy trvají déle, než jejich odhady!
Počet hráčů:
Počet hráčů, kteří se mohou zúčastnit. Zároveň připojte informaci, zda-li se vám mají hráči nahlašovat pomocí soukromých zpráv předem. (Což doporučujeme, abyste mohli svou hru přizpůsobit tomu, jaké postavy se vám nahlásí.)
Odměna:
Odhadovaný počet dovednostních bodů získaných za dokončení Questu - může se mírně změnit v závislosti na průběhu Questu. Výše odměny je v závislosti na obtížnosti a rozsahu cca 15-22 dov. bodů.
Obtížnost a limity:
Zde můžete uvést, pro koho je Quest určen. Smíte povolit například jen určité povolání nebo přislíbit účast pouze postavám s určitou dovedností. Vše je na vás! Zkuste však sledovat, jaké Questy aktuálně běží, aby byly šance pro jednotlivé skupiny hráčů vyrovnanější. Zde můžete naznačit, o jaký typ Questu půjde - zda mají hráči očekávat akční souboje, řešení hádanek, nebo třeba rutinní práci na poli.
Start a konec Questu:
Uveďte reálné datum, kdy by měl Quest odstartovat a zhruba končit.
Úvod do děje:
Čas navnadit vaše potencionální hráče! Úvodní příspěvek má sloužit jako upoutávka, listina na vývěsce nebo krátký příběh pro uvedení do bližšího kontextu, o čem úkol bude.
Stručný plánovaný děj:
Jen malé vysvětlení záměrů pro Vedení během procesu schvalování. Při zveřejnění Questu se neuvádí.
Nepovinné položky:
Máte-li v oblibě knižní styl Zaklínače, můžete vaši přihlášku Questu doplnit o fiktivní úryvek citace z literatury ze světa Zaklínače, vztahující se k vaší zápletce. Můžete tak nenápadně a stylově naznačit hlavní myšlenku příběhu, nebo prozradit, jaké problémy mohou očekávat.
NPC:
Plánujete-li použít NPC, je vhodné je vypsat už do přihlášky. Jejich dovednosti pro případné souboje nemusí být určeny od začátku (zvláště pokud nevíte, kteří hráči se do Qustu přihlásí), ale musíte je uvést nejpozději před zahájením samotného souboje. Výjimku tvoří lovy a nájezdy (na příšery, bandity...), kdy byste z podstaty příběhu měli už od začátku vědět, do čeho jdete.
Mapy, obrázky a další podklady:
Cokoliv, co vám pomůže dotvářet atmosféru a děj patří pod tuto položku.