• AKTUÁLNĚ
  •  
    Obrázek
    192. Herní den - 19.02. - 03.03. Zima 1280 (Archiv počasí)
    Událost: Svatba Tristena a Adelaide


    Věčný oheň se smiloval nad mladými snoubenci. Jejich svatba, pro kterou bylo zvoleno možná ne příliš přívětivé zimní období, se bude konat za polojasného počasí a značné oblevy, což byla dobrá zpráva i pro všechny v podhradí, kteří se měli v úmyslu veselit taktéž, ale venku. Jediné, co snad trochu kazilo dojem ideálu tak bylo všudypřítomné bahno. Nic ale nemůže být příliš dokonalé.

    Teploty ve dne kolem 10 °C, v noci kolem 6 °C. Na Skellige je cca o 5 °C méně a je větrněji.
     

Jak na NPC

Zde naleznete pravidla a návody, které se týkají tvorby NPC.

Zde naleznete užitečné návody, které se týkají spravování hráčských karet, kostek a dalších.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vypravěč
Administrátor fóra
Administrátor fóra
Příspěvky: 260
Registrován: 14 kvě 2022, 00:00
Rasa:
Povolání:
Vyznání:

Jak na NPC

Příspěvek od Vypravěč »

Jak na NPC

NPC nebo-li nehráčskou postavu lze v naší hře potkat hned několika způsoby, tudíž existuje několik možností jejich ovládání.

V prvé řadě se můžete setkat s takovými postavami, které nějakým způsobem dokreslují okolní dění. Jedná se o případy, kdy můžete sami jako hráči s těmito postavami volně nakládat. Jsou to například obyvatelé stejné vsi, hostinský, který vás má obsloužit, bankéř, u kterého si vybíráte peníze, a další postavy, které můžete potkat ve všedním životě. Ale pozor, i ovládání těchto postav může mít svou reakci, pokud tyto nehráčské charaktery například ohrozíte na životě, či jim život vezmete. Administrátoři a Moderátoři v této situaci mohou vyvodit ve hře důsledky takového počínání (například vypsaná odměna za dopadení).

NPC charaktery také můžete používat v rámci vymyšlených questů, a to klidně i jednorázově. Jedná se o charaktery, které dokreslují vaše vypravěčování v questech, ale nikde jinde než v onom questu se neobjeví. V tomto případě je jen a jen na vás jako vypravěči, jak s takovým NPC naložíte a jakým způsobem bude onen děj zpestřovat.

Existují ovšem dva druhy nehráčských postav, které se vztahují přímo ke konkrétním hráčským postavám. Jsou jimi osobní NPC bez kostek a osobní NPC s kostkami.

Osobní NPC bez kostek

Jedná se o NPC, se kterými chcete jako hráč přijít do kontaktu pravidelně, ovšem nemají obodované staty. Tyto postavy jsou většinou vytvářeny k dokreslení děje, který pro postavu není pouze jednorázový, ale zároveň s těmito charaktery nemáte potřebu ovlivňovat dění za pomocí bodovaných dovedností. Jedná se tak například o členy rodiny, se kterými vaše postava přichází do kontaktu, zaměstnanci podniku, který vlastníte, atd. Toto NPC se může změnit na obodované, ovšem musí splnit náležitosti ze sekce níže.

Charaktery, které do bojů nijak nezasahují a nemají tedy žádné staty, neomezujeme.


Osobní NPC s kostkami

Humanoidní charaktery jako NPC, u kterých si přejete mít kostky, se řídí svými vlastními pravidly. Jejich počet se totiž odvíjí od úrovně dovednosti Vůdčí schopnosti a počtu odehraných postů. Jedná se o charaktery, které jsou určeny primárně k boji. Může se jednat ale i například o léčitele či kněží etc. Principem toho, že tato NPC mají kostky, je skutečnost, že je ve hře budete nějak více využívat ve spojení s akcemi, na které jsou třeba hody kostek.

Vůdčí schopnosti propůjčují možnost obklopovat se nápomocnými (humanoidními) NPC.

Každá postava může mít normálně maximálně 1 kumpána nebo zvířecího společníka, který je schopen pomáhat v boji. Pro navýšení limitu humanoidních společníků slouží vůdčí schopnosti.

S body ve vůdčích schopnostech:
1 – max 2 kumpáni, při založení postavy
2 – max 4 kumpáni, k odemčení 30 odehraných postů za postavu
3 – max 6 kumpánů, k odemčení 60 odehraných postů za postavu
4 – max 8 kumpánů, k odemčení 90 odehraných postů za postavu
5 – max 10 kumpánů, k odemčení 120 odehraných postů za postavu
6 – max 12 kumpánů, k odemčení 150 odehraných postů za postavu
6 + talent – max 14 kumpánů, k odemčení 180 odehraných postů za postavu

Rozpis NPC, jejich statů a popis, jak k onomu kumpánovi/komandu přišli v historii, je nutností a musí projít schválením. Každý, kdo má NPC, si rozdělí 10 bodů/NPC. Stejně jako u klasické postavy, při hře je možné získat dodatečná vylepšení (v každém případě však kumpán nesmí mít více než 3. úroveň v jedné schopnosti). Přenosné ani jiné hráčské body nelze přenášet na NPC. V souboji fungují také stejně jako postava hráče – tzn. při neúspěšném kole přichází o kostku, přičemž 0 = možná smrt.

Plánujete-li do budoucna rozšiřovat své vůdčí schopnosti, můžete si svá NPC „navymýšlet“ ke schválení dopředu. Budou-li vám schválena, označte prosím jasně ve své kartě, která NPC jsou odemčená (k použití jejich kostek ve hře) a která uzamčená. Pokud získáte novou úroveň a máte potřebný počet odehraných postů, můžete si sami určit, jaká další NPC si odemknete.

Ze všech dostupných kumpánů smí být maximálně dva jiného povolání než obyvatelé a jejich přítomnost ve skupině musí být dobře odůvodněna (například mág ve skupině Lovců čarodějnic se ospravedlní opravdu špatně).

Pro všechna hráčská NPC platí, že v daném dni/akci/eventu musí být zmíněno už od začátku hry, že je postava doprovázena NPC a kterými, aby byla jejich spoluúčast v konfliktu uznána.

Smrt společníka (0HP/0kostek) lze zvrátit hodem na léčitelství (+zručnost/magie/víra) proti 15, nicméně dalšího boje bude neschopen a tomu, kdo jej zachraňuje ubírá akci.

Všichni kumpáni mají nehledě na povolání limit bonusových kostek maximálně +1.

Obrázek
Ikony vůdčích schopností v obchodu s dovednostmi


Zvíře (monstrum) jako NPC

Poslední možností, jak získat NPC, a to nehumanoidního charakteru, je vlastnit od založení vaší postavy, nebo v průběhu hry ochočit, zvíře (v některých případech i monstrum). Stejně jako u humanoidních NPC, i zde existuje alternativa okostkovaných a neokostkovaných zvířecích společníků. Zvířata, která nemají žádné kostky, nejsou nijak omezena.

Živočichové jako NPC, u kterých si přejete mít kostky, se řídí svými vlastními pravidly. Jejich počet se totiž odvíjí od úrovně dovednosti Péče o zvířata.

Péče o zvířata mimo jiné umožňuje i ochočování divokých tvorů použitelných i v boji nad limit 1 zvířecího společníka. Úroveň péče pak určuje počet a druh tvorů, které je možné mít ochočené v jeden moment.

U ochočených tvorů platí, že mají tolik kostek a HP (health point), kolik má daný druh určen v bestiáři (počet HP = kostky*6) a počet nelze navyšovat (až na speciální případy schválené vedením).

Každá úroveň Péče o zvířata přidává jeden slot (maximum je tedy 6+talent)
Pokud by se jednalo o slabé jedince (1 – 3 kostky) – zabírá půl slotu.
Pokud by se jednalo o silnější jedince (4 – 6 kostek) – zabírá jeden slot.
Pokud by se jednalo o silné jedince (7 – 9 kostek) – zabírá dva sloty.
Pokud by se jednalo o velmi silné jedince (viz některá ochočitelná monstra s 10-12 kostkami) – zabere 3 sloty.
!VELMI SILNÍ JEDINCI JSOU POUZE PRO KNĚŽÍ!


Talent přidává +1 slot.

Příklad: Na 4. úrovni v Péči o zvířata lze mít jednoho medvěda (dva sloty), jednoho divočáka (jeden slot) a dva vlky (2x půl slotu)
Při zakládání postavy lze nehledě na úroveň v Péči o zvířata obsadit herně nezískanými zvířaty pouze jeden slot. Nesmí se jednat o monstrum. Veškeré další sloty lze zaplnit až ve hře, a to při hře s vypravěčem (případně po schválení) nebo při vypsaném lovu.

Kněží (hází se kombinace víra + péče) ochočí:
  • Drakovití – všechny
  • Hybridi – jen gryfové
  • Relikty – běsové, čorti
  • Šelmy – všechny
EPIC formy nejsou nikdy ochočitelné

Obyvatelé si nemohou ochočovat monstra a hází si pouze na Péči.

Pro ochočení tvorů je nutné přehodit:
  • Slabá zvířata/monstra (1-3) – hodnota 5
  • Silnější zvířata/monstra (4 – 6) – hodnota 10
  • Silná zvířata/monstra (7 – 9) – hodnota 20
  • Velmi silná zvířata/monstra (10 – 12) hodnota nad 30
U čarodějů jde spíše o kouzlo očarování, než že by zvládali zvířata ochočovat! Pro trvalé ochočení se čarodějové i zaklínači řídí stejnými pravidly jako obyvatelé.
Obrázek
Ikony péče o zvířata v obchodu s dovednostmi
Počet slov: 1532
Odpovědět